VILKÅR OG BETINGELSER
Disclaimer: Dokumentet er oversatt ved hjelp av programvare. Ved eventuelle uklarheter eller uenigheter om tolkningen av disse vilkårene, skal den engelske versjonen være gjeldende.
1. DEFINISJONER
Følgende definisjoner har følgende betydning:
- Konto kontoen til Kunden på plattformen.
- Avtale bestillingsskjemaet inkludert vilkårene.
- Bedrift betyr den relevante juridiske enheten i Nordhealth-gruppen som leverer de relevante tjenestene eller produktet til Kunden, som spesifisert i bestillingsskjemaet eller abonnementsdetaljer (f.eks. EasyPractice ApS, Aspit AS eller Nordhealth Therapy Oy), som hver er medlem av Nordhealth-gruppen av selskaper.
- Data dataene som fra tid til annen er gitt, forespurt eller behandlet under tjenestene.
- Modifikasjon (Endre) enhver endring, rekonfigurering, justering, endring, korrigering, oppdatering, oppgradering, forbedring, utvikling, patcher, forbedring, modifikasjon, rettelser, oversettelse, tillegg, transformasjon, oppdatering, oppgradering, (re)ny(ed) versjon eller forbedringer, eller ethvert nytt verk eller avledet arbeid(er).
- Bestillingsskjema ved (online) påmelding, bestilling og/eller abonnementsskjema.
- Plattform nettstedene og appene til Selskapet som tjenestene tilbys på.
- Personvernerklæring personvernerklæringen til Selskapet.
- Produkter de relevante produktene fra tid til annen gjort tilgjengelig og/eller tilbudt gjennom tjenestene og kjøpt, brukt og/eller anskaffet av Kunden (enten gjennom bestillingsskjemaet eller på annen måte), inkludert
- Physica og Psykbase;
- Easypractice, og
- Diarium.
- Tjenester de relevante tjenestene som fra tid til annen ytes av Selskapet, inkludert tjenestene med hensyn til produktene og tilbudet og aktiveringen av de relevante plattformene (inkludert apper) relatert til produktene (inkludert eventuell kundeservice eller kundestøtte).
- Vilkår disse vilkårene og betingelsene (inkludert personvernerklæringen), alle som endret eller supplert fra tid til annen.
- Kunde enheten som har registrert seg på bestillingsskjemaet og/eller Kunden til plattformen, plattformen og/eller tjenestene.
2. VILKÅR OG PRODUKTSPESIFIKKE VILKÅR
2.1 Vilkår
2.1.1 Vilkårene gjelder det juridiske forholdet mellom Selskapet og Kunden og for produktene og tjenestene som – fra tid til annen – tilbys, administreres, vedlikeholdes, leveres og/eller gjøres tilgjengelig av Selskapet (inkludert bruken av plattformen).
2.1.2 Ved å besøke plattformen, registrere seg som kunde, åpne en konto, bruke plattformen og/eller tjenestene, sende inn et bestillingsskjema og/eller bestille eller kjøpe et produkt eller en tjeneste, godtar og aksepterer Kunden vilkårene som skal regulere avtalen (inkludert personvernerklæringen).
2.2 Produktspesifikke vilkår
2.2.1 For enkelte produkter og tjenester forstår, godtar og aksepterer du at tilleggsvilkårene som er angitt i klausul 11 skal gjelde.
2.2.2 I tilfelle en konflikt eller uoverensstemmelse mellom klausulene nedenfor og klausul 11, skal klausul 11 ha forrang og gjelde.
3. KONTO, PLATTFORM OG LISENS
3.1 Konto og plattform
3.1.1 For å bruke plattformen, produktene og tjenestene må du logge inn på plattformen og opprette en konto. Kunden skal holde og behandle påloggingsopplysningene sine strengt konfidensielt og ikke dele dem med tredjeparter og umiddelbart informere Selskapet om tap av innloggingsdetaljer eller uautorisert tilgang til kontoen. Kunden skal umiddelbart varsle Selskapet ved et (påstått) datasikkerhetsbrudd eller misbruk av innloggingsdetaljer.
3.1.2 Uautorisert bruk eller deling av påloggingsdetaljer er forbudt. Selskapet har til enhver tid rett til å (midlertidig) suspendere kontoen eller Kunden i tilfelle brudd på disse vilkårene eller ulovlig bruk av kontoen eller plattformen.
3.1.3 Kunden står fritt til å slette og/eller kansellere sin konto når som helst (uten rett til tilbakebetaling av betalte avgifter).
3.1.4 Kunden er ansvarlig for å sikre at påloggingsinformasjonen til plattformen(e) (inkludert kontoen) holdes sikker og konfidensiell av alle ansatte, personell, agenter, representanter og ansatte (som trenger å ha tilgang til plattformen), og forhindre uautorisert bruk eller avsløring av Kundens konto (inkludert påloggingsdetaljer). Kunden skal varsle Selskapet uten unødig opphold om enhver uautorisert bruk av Plattformen (inkludert Kontoen) og eventuelle sikkerhetsbrudd som Kunden blir oppmerksom på.
3.1.5 Selskapet anvender vanlige bransjestandarder for datasikkerhetspraksis og kontroller for å beskytte konfidensialiteten til dataene lagret av Kunden i tjenesten og for å forhindre uautorisert tilgang til plattformen og kontoen (inkludert dens systemer).
3.2 Tillatelse
3.2.1 Kunden gis for avtaleperioden en begrenset, gjenkallelig, ikke-eksklusiv, ikke-overførbar, verdensomspennende og ikke-underlisensierbar lisens til å få tilgang til og bruke den relevante plattformen (som aktuelt) i den henseende den kjøpte et produkt (inkludert relevante funksjoner, tjenester, systemer og verktøy som er tilgjengelige) for sine egne interne forretningsformål.
4. TJENESTER, ENDRINGER OG FEIL
4.1 Tjenester, endringer og feil
4.1.1 I henhold til vilkårene i avtalen, forplikter Selskapet seg til å bruke kommersielt rimelige anstrengelser for å tilby tjenestene på en god, profesjonell, håndverksmessig måte med rimelig dyktighet og forsiktighet, i alle vesentlige henseender.
4.1.2 Selskapet kan – fra tid til annen – gi eller gjøre (ytterligere) endringer for tjenestene eller produktene (inkludert plattformen) til sine kunder generelt uten tilleggskostnader som anses nødvendig eller passende av Selskapet etter eget skjønn, forutsatt at slike endringer ikke skal resultere i fjerning av kjernefunksjonaliteten til plattformen, produktene eller tjenestene for Kunden. Alle modifikasjoner vil bli en del av plattformen, produktet og/eller tjenestene (etter aktuelt) og underlagt denne avtalen; forutsatt at Selskapet ikke har noen forpliktelse i henhold til denne avtalen eller på annen måte til å gi slike endringer.
4.1.3 Dersom avvik i Tjenestene er forårsaket av feil i tredjeparts programvare og/eller tjenester utenfor det Selskapet kan kontrollere, er Selskapets plikt til å rette avviket begrenset til å rapportere feilen til den aktuelle tredjeparten og holde Kunden orientert om status for utbedringsarbeidet. Kunden kan ikke påberope seg manglende oppfyllelse eller andre krav i Avtalen i forhold til slike feil i tredjeparts programvare eller tjenester.
4.1.4 Kundestøtte og tjenester kan tilbys via e-post, telefon eller chatbot (som tilgjengelig). Kunden erkjenner at automatiske chatbot-svar (hvis noen) som en del av billettjenesten for førstelinjestøtte kan inneholde feil eller utelatelser eller kan være villedende. Følgelig påtar Selskapet seg ingen forpliktelse eller ansvar og utelukker alt ansvar, under eller i forbindelse med avtalen i forhold til automatisert chatbot-kommunikasjon.
4.1.5 Selskapet kan når som helst oppdatere, oppgradere, fornye, modifisere eller endre produktet og tjenesten etter eget skjønn uten forhåndsvarsel til Kunden, med mindre annet er avtalt. Selskapet skal bruke kommersielt rimelige anstrengelser for å varsle Kunden på forhånd (med en rimelig tidsperiode) i tilfelle en vesentlig endring av et Produkt eller Tjeneste som kan påvirke Kunden vesentlig og negativt, med mindre tid er avgjørende eller i tilfelle den relevante endringen gjelder alle Kunder av Selskapet.
4.1.6 Kunden kan be om endringer eller nye funksjoner i tjenesten fra Selskapet. Etter å ha mottatt en forespørsel, skal Selskapet etter eget skjønn avgjøre om den relevante forespørselen er gjennomførbar og kan implementeres (inkludert tidslinjen og om den vil påvirke prisen på tjenesten eller kreve ytterligere betaling). Ingen endringer vil bli gjort eller nye forespurte funksjoner frigis med mindre det er skriftlig avtalt mellom partene om relevante tilleggsvilkår og avgifter som kan gjelde for slike endringer eller funksjoner.
4.2 Bruk av tjenesten og plattformen
4.2.1 Kunden skal være ansvarlig for at dens bruk av plattformen og tjenesten (inkludert når den tilbyr tjenesten til og til fordel for sluttbrukere og bruken av den av sluttbrukerne) (i) er i samsvar med relevante gjeldende (personvern og forbruker) lover og forskrifter, og (ii) ikke forårsaker forstyrrelser eller skade på eller skadelig påvirker (andre) sluttbrukere, Selskapet eller andre tredjeparter.
4.2.2 Kunden skal ikke bruke tjenesten til å sende uønskede kommersielle e-poster (spam) eller tekstmeldinger, inkludert massemeldinger, pyramidespill, kjedebrev eller annen kommunikasjon som bryter gjeldende lover eller forskrifter, og heller ikke samle inn eller hente inn e-postadresser eller andre personopplysninger fra tjenesten.
4.3 Kundeservice og support
4.3.1 Kundestøttetjeneste (helpdesk) skal være tilgjengelig på hverdager (unntatt helligdager og sporadiske utilgjengelighet på grunn av lav bemanning eller ekstraordinære hendelser) fra 08:00 til 16:00 (Helsingfors lokal tid), med mindre annet er avtalt med Kunden.
4.3.2 Kunden erkjenner at automatiske chatbot-svar (hvis noen) som en del av førstelinjestøttetjenesten kan inneholde feil eller mangler eller være villedende, og Kunden kan ikke utlede noen rettigheter fra denne kommunikasjonen.
5. GEBYRER OG BETALING
5.1 Gebyrer
5.1.1 Prisene og gebyrene for de relevante produktene og tjenestene (som oppdatert fra tid til annen) skal betales av Kunden på forhånd for den relevante abonnementsperioden og skal betales som angitt i bestillingsskjemaet, med mindre annet er avtalt.
5.1.2 Selskapet kan når som helst oppdatere eller justere prisene eller avgiftene etter eget skjønn. Kunden skal gis én (1) måneds skriftlig (tilstrekkelig e-post) varsel før slike pris- eller gebyrendringer gjelder for Kunden.
5.1.3 Ytterligere kostnader kan påløpe hvis Kunden kjøper ekstra tillegg, produkter og/eller tjenester.
5.1.4 Selskapet kan fra tid til annen kjøre midlertidige kampanjer og tilby rabatter på leveringen av våre tjenester og produkter. Slike kampanjer og rabatter vil være underlagt ytterligere vilkår, begrensninger og betingelser som spesifisert i tilbudet.
5.1.5 Alle spesialtilbud og kampanjer er merket som det. Hvis de ikke er merket som sådan, kan du ikke utlede noen rettigheter i tilfelle åpenbare feil eller feil. Åpenbare feil og feil (inkludert trykkfeil) eller når feilen tydeligvis er en tabbe og du kunne ha visst dette på forhånd, er ikke bindende.
5.1.6 Selskapet kan kreve renter ved forsinket betaling etter renteloven og, for betalingspåminnelse, ekspedisjonsgebyr i henhold til prislisten, reaktiveringsgebyr for gjenåpning av en tjeneste stengt på grunn av forsinkelse, samt andre rimelige og juridiske inkassokostnader som påløper ved innkreving av faktura. Hvis du unnlater å betale noe som skal betales i henhold til eller i forhold til avtalen innen forfallsdatoen, skal det påløpe renter på det ubetalte beløpet fra forfallsdatoen til datoen for faktisk betaling (etter så vel som før dom) med en sats på 10 % per år eller det maksimale beløpet som er tillatt i henhold til loven, avhengig av hva som er det laveste, på grunnlag av det faktiske antall påløpte 65 dager og 3 dager. dag til dag.
5.1.7 Ved uenighet med en faktura skal Kunden betale den ubestridte delen av fakturaen i henhold til betalingsbetingelsene.
5.2 Fakturering og betaling
5.2.1 Alle priser er eksklusive mva (med mindre annet er oppgitt).
5.2.2 Med mindre annet er angitt eller avtalt, forfaller alle fakturaer fra fakturadato og må betales av Selskapet innen 14 dager etter fakturadato via kredittkort, direkte belastning eller betalingsmåtene som er angitt på fakturaen, med mindre annet er avtalt.
5.2.3 Alle priser og avgifter kan ikke (helt eller delvis) refunderes, reduseres eller overføres.
5.2.4 Alle fakturaer skal sendes på e-post eller gjøres tilgjengelig online på plattformen.
5.3 Inkassobyrå
5.3.1 Selskapet kan fra tid til annen utnevne og autorisere et tilknyttet konsernselskap eller tredjepart til å utstede fakturaer og/eller innkreve betalinger (hver en «Innkrevingsbyrå»). I henhold til denne avtalen og fullmakten vil fakturaer knyttet til Avtalen bli utstedt av den relevante , og alle betalinger skal gjøres til den angitte kontoen til Innkrevingssentralen som angitt på fakturaene eller som på annen måte er instruert av Selskapet. Full betaling til Innkrevingssentralen skal anses som fullstendig og endelig oppgjør av betalingsforpliktelsene til Kunden og Kunden ved bruk av betalingsforpliktelsene til Kunden og Kunden. godtar de relevante gjeldende vilkårene og betingelsene (inkludert personvernerklæringen) til det innkrevingsbyrået.
5.3.2 Selskapet kan fra tid til annen bruke betalingsleverandører (som Stripe, Inc. eller lignende betalingsleverandører) for sin betalingsbehandlingstjeneste på plattformen (hver en «Betalingsleverandør”). Kundens bruk av tjenesten til den relevante betalingsleverandøren kan være underlagt en ytterligere avtale med slik betalingsleverandør (inkludert deres relevante vilkår og betingelser). Ved å bruke og kjøpe vår betalingsbehandlingstjeneste godtar Kunden å være bundet av avtalen med den relevante avslørte betalingsleverandøren (inkludert deres relevante vilkår og betingelser) (samlet «Betalingsleverandøravtale) Den relevante betalingsleverandøravtalen vil bli avslørt til Kunden før Kundens kjøp av betalingsbehandlingstjenesten.
6. VARIGHET, SUSPENSERING OG (FØLGE AV) OPPSIGELSE
6.1 Med mindre annet er avtalt, skal Kunden registrere seg for det relevante abonnementet som angitt og avtalt i registreringsprosessen, og skal automatisk fornye for de samme tilleggsperiodene (hver periode, den relevante «Abonnementsperiode»eller»Faktureringsperiode»). Kunden har rett til å si opp Avtalen når som helst og av hvilken som helst grunn før slutten av den aktuelle Abonnementsperioden eller faktureringsperioden. Oppsigelsen trer i kraft ved slutten av den relevante Abonnementsperioden eller Faktureringsperioden.
6.2 Hver av partene har rett til å si opp Avtalen (helt eller en spesifikk modul eller funksjonalitet) uansett årsak ved skriftlig varsel (tilstrekkelig e-post) ved slutten av en måned med en 3-måneders oppsigelsesfrist.
6.3 Hver Part kan si opp, suspendere (helt eller delvis) og/eller heve avtalen med umiddelbar virkning og skriftlig (tilstrekkelig e-post) ved vesentlig mislighold fra den andre parten som ikke er utbedret innen 5 virkedager etter varselet, eller umiddelbart i tilfelle det vesentlige misligholdet ikke kan rettes eller ved gjentatt vesentlig mislighold, eller i tilfelle av betalingsstans i forhold til den andre parten.
6.4 Selskapet kan suspendere eller slette Kundens Konto dersom Kunden ikke har brukt Kontoen på 12 måneder.
6.5 I tilfelle oppsigelse, suspensjon (med mindre annet er angitt av Selskapet) eller oppløsning av avtalen, forblir følgende artikler i alle tilfelle gjeldende: 5, 7, 8, 9.3, 10 og slike andre klausuler som av natur overlever oppsigelse.
7. IMMATERIELL EIENDOMSRETTER, DATA OG PERSONVERN
7.1 Immaterielle rettigheter
7.1.1 Alle immaterielle rettigheter som tilhører en part før denne avtalen skal forbli opptjent og forbli den partens eiendom.
7.1.2 Plattformen (inkludert produktene og tjenestene og de tilknyttede, relaterte eller støttende systemene, funksjonalitetene, verktøyene, modulene, applikasjonene og programvaren, samt alle merkenavn, logoer, innhold (bilder, videoer, etc), informasjon, bilder, kode og design) (inkludert eventuelle endringer derav) er de immaterielle rettighetene til og eies av Selskapet (eller dets lisensgivere, («Selskapets eiendomsrettigheter»)). Med mindre annet er avtalt, kan Selskapets eiendomsrettigheter ikke kopieres, endres eller på annen måte brukes på noen måte uten skriftlig tillatelse fra Selskapet.
7.1.3 Med mindre annet er avtalt, skal Kunden ikke på noen form eller måte reprodusere, modifisere, kopiere, publisere, (reversere) konstruere, montere, demontere, (de-/reverse-)kompilere, få tilgang til å modifisere, distribuere, bruke eller gjøre tilgjengelig for allmennheten av noen som helst grunn (enten i trykt eller elektronisk form) Selskapets kildekode-eiendomsrettigheter eller på annen måte avledet verk av kildekoden, eller på annen måte avlede verker, nye verker av Selskapets eiendomsrettigheter, og du skal heller ikke tillate eller legge til rette for slike handlinger fra andre. Kunden skal ikke forsøke å skaffe eller få tilgang til kildekoden til vår plattform eller produkter (inkludert underliggende programvare).
7.1.4 I den grad Kunden vil eie eller inneha noen immaterielle rettigheter til plattformen, tjenesten og/eller produktet (inkludert eventuelle endringer, derivater eller nye verk av disse), overfører, tildeler og setter den herved over (gratis og uten heftelser) alle rettigheter, eiendomsrettigheter og interesser til slike immaterielle rettigheter til Selskapet, med mindre partene har avtalt noe annet. For eventuelle immaterielle rettigheter som ikke kan overføres av Kunden til Selskapet, autoriserer og gir Kunden herved en ugjenkallelig, ubetinget, ubegrenset, royaltyfri, fullt innbetalt, evigvarende og verdensomspennende rett og lisens til Selskapet til å bruke og utnytte (alt i vid forstand) slike immaterielle rettigheter.
7.1.5 I den grad Kunden gir forslag eller kommentarer eller ber om endringer knyttet til Plattformen eller andre deler av Tjenestene eller Produktene, skal de relevante endringene som gjøres i denne forbindelse anses som Selskapets eiendomsrettigheter, og Selskapet skal ha rett til å beholde og bruke slike forslag eller kommentarer i nåværende eller fremtidig programvare, produkter eller tjenester, uten noen heftelser og uten noen spesifikk godkjenning eller tilleggskompensasjon.
7.2 Data (unntatt personopplysninger)
7.2.1 Selskapet samler inn og behandler dataene for å levere tjenestene (inkludert kundeservice og kundestøtte) og kan bruke dataene (inkludert bruks- og loggdata) til maskinlæring, forretningsintelligens, forskning, (data)sikkerhet/brudd, benchmarking, svindelundersøkelser, undersøkelser, analytiske og andre interne formål. Selskapet kan videre bruke (aggregerte og anonymiserte) data for å forbedre tjenestene.
7.2.2 Kunden skal eie alle rådata som er gitt eller gjort tilgjengelig for Selskapet. Selskapet skal eie alle aggregerte, anonymiserte og/eller beregnede data det har behandlet og/eller generert under eller i henhold til tjenestene (inkludert resultater og utfall), inkludert alle aggregerte eller statistiske utdata som oppstår gjennom Kundens bruk av tjenestene.
7.2.3 Selskapet gir en begrenset, royaltyfri og fullt innbetalt rettighet og lisens til Kunden til å bruke dataene slik de genereres under eller i henhold til tjenestene til egne formål og interesser. Med unntak av bruken i samsvar med ovennevnte rettigheter og lisens, skal Kunden ikke selge, tjene penger på, overføre, publisere eller på annen måte avsløre dataene til noen tredjepart uten Selskapets skriftlige forhåndsgodkjenning.
7.2.4 For å kunne dra full nytte av tjenestene, skal Kunden sørge for at dataene som leveres eller på annen måte gjøres tilgjengelig på plattformen eller tjenestene er sanne, nøyaktige, fullstendige, oppdaterte og korrekte, og at de umiddelbart skal oppdateres der det er nødvendig.
7.2.5 Selskapet har kun tilgang til kundedata i den grad det er nødvendig for å gjøre Selskapet i stand til å utføre sine forpliktelser i henhold til denne avtalen og kan kun behandle slike data til andre formål med forbehold om skriftlig forhåndssamtykke fra Kunden. Selskapet skal under ingen omstendigheter ha rett til å holde tilbake Kundens data.
7.2.6 Med mindre annet er angitt, skal alle Kunderelaterte data levert av Kunden (eller dens sluttbrukere) under Avtalen (inkludert Dataene) anses som Konfidensiell Informasjon fra Kunden og behandles som sådan av Selskapet, med mindre annet er avtalt.
7.2.7 I tilfelle tap eller ødeleggelse av Kundens data, vil Selskapet bistå Kunden ved å gjenopprette Kundens data fra siste tilgjengelige sikkerhetskopi. Dersom det aktuelle tapet eller ødeleggelsen er forårsaket av omstendigheter som Kunden er ansvarlig for, vil slik bistand bli gitt på tids- og materialbasis i henhold til Selskapets standard timepriser, på Kundens regning.
7.3 Personvern og personopplysninger
7.3.1 I den grad loven tillater det, samtykker Kunden herved til behandling av personopplysninger til sine ansatte og annet personell i samsvar med Personvernerklæring og skal informere personell og kunder om personvernerklæringen (inkludert formålet med behandlingen av deres personopplysninger).
7.3.2 Prosessen med personopplysninger til sluttbrukere skal være i samsvar med personvernavtalen, mens Kunden skal fungere som behandlingsansvarlig og Selskapet skal fungere som databehandler og prosessen med relevante sluttbrukerdata skal være i samsvar med databehandlingsavtalen vedlagt som Vedlegg 1.
7.3.3 Selskapet har rett til å kontrollere Kundens kredittopplysninger.
7.4 AI og maskinlæring
7.4.1 Selskapet kan distribuere verktøy for å tilby og søke å forbedre og utvikle tjenestene våre som bruker algoritmer og maskinlæring (inkludert verktøy som opererer på prediktiv basis og verktøy som distribuerer generative AI-algoritmer for å lage nytt innhold). Disse verktøyene kan samhandle med Kunden (f.eks. gjennom chatbots eller lignende teknologi) og analysere brukerpreferanser, bruk og data.
7.4.2 Selskapet er dedikert til å sikre at alle aspekter av våre AI-løsninger – fra infrastruktur til personell – oppfyller de gjeldende industristandardene for personvern, konfidensialitet og sikkerhet.
7.4.3 Plattformen utnytter AI for å forbedre brukeropplevelsen, for eksempel optimalisering av verktøy og funksjoner. Selv om disse verktøyene forbedrer brukeropplevelsen og AI implementeres med tilsyn, fraskriver Selskapet seg ansvar for eventuelle unøyaktigheter i automatiserte utdata eller fra algoritmiske anbefalinger eller begrensninger for automatiserte prosesser.
7.4.4 I den grad det kreves, erkjenner Kunden at all data som brukes gjennom AI-verktøyet vil bli overført til og behandlet av Selskapet. Disse dataene vil bli lagret og brukt i henhold til Selskapets (personvern og datasikkerhet) retningslinjer og vilkår (som endret).
7.4.5 Selskapet har ingen forpliktelser eller ansvar angående AI-tjenestene, inkludert men ikke begrenset til: (a) unnlatelse av å levere AI-tjenestene, (b) tilbaketrekking, suspensjon eller begrensninger på tilgang til AI-tjenestene eller dataene, (c) forsinkelser i å gjøre AI-tjenestene eller resultatene tilgjengelige, (d) kvaliteten, nøyaktigheten eller påliteligheten til resultatene generert av AI-verktøyet, eller (e) som oppstår som følge av eventuelle skader eller tap av bruken, eller (f) bruke AI-tjenestene eller stole på resultatene som produseres av AI-verktøyet.
7.4.6 Hvis vi med rimelighet mener at bruken av AI-verktøyet bryter med denne avtalen, kan vi: (a) permanent trekke tilbake tilgangen til AI-verktøyet, eller (b) suspendere tilgangen til vi er overbevist om at den uautoriserte bruken har stoppet og ikke vil fortsette.
8. ANSVARSFRASKRIVELSE, ANSVAR OG ERSTATNING
8.1 Ansvarsfraskrivelse
8.1.1 Med mindre annet er uttrykkelig angitt i denne avtalen, gir ingen av partene noen representasjon eller garanti, uttrykt eller underforstått, i forbindelse med emnet for denne avtalen (inkludert at plattformen, integrasjonen, programvaren eller tjenesten skal være uavbrutt, feilfri, helt sikker, trygg for brudd eller hacking) og fraskriver seg herved enhver og alle underforståtte garantier, inkludert alle underforståtte garantier, uten rettigheter, feilfrie, uten rettigheter, eller egnethet for et bestemt formål angående slikt emne.
8.1.2 Hver part erkjenner vanskelighetene som ligger i bruken av (mobilt) Internett, kommunikasjon og bredbånd, spesielt varierende hastigheter og overbelastning i (mobil)nettverket, tilkoblinger, (API/XML) integrasjoner, programvare, systemer og servere kan forårsake avbrudd, forsinkelser og vanskeligheter med å få tilgang til, surfe, navigere eller bruke en plattform eller tjeneste. Hver part fraskriver seg ethvert ansvar i forhold til den andre parten som er relatert til ethvert planlagt eller u-planlagt (helt eller delvis) driftsstans, nedetid, avbrudd, sammenbrudd eller utilgjengelighet (enten for vedlikehold, oppgraderinger, oppdateringer eller annet) av dens tjenester, programvare, plattform, integrasjon (inkludert på grunn av feil, serverproblemer, systemfeil og hacking).
8.1.3 Selskapet tilbyr plattformen, produktene og tjenestene (inkludert dataene) på «som den er» og «som tilgjengelig», underlagt vilkårene i denne avtalen. Selskapet påtar seg ikke noe ansvar for dataene som genereres, behandles eller på annen måte gjøres tilgjengelig på eller gjennom plattformen. Kunden aksepterer at plattformen (inkludert produkter og tjenester) (helt eller delvis) kan være (midlertidig) utilgjengelig på grunn av vedlikehold, oppdatering, oppgradering, nedetid, funksjonsfeil, utfall, avbrudd, feil, force majeure eller feil funksjon (uansett grunn).
8.1.4 Partene erkjenner og godtar at oppetiden og tilgjengeligheten til tjenestene, plattformen, programvaren, integrasjonen, widgeten eller (API)-integrasjonen til eller med den andre parten kan bli negativt eller negativt påvirket av følgende faktorer og elementer:
- planlagt vedlikehold og reparasjoner (med kommersielt rimelige anstrengelser for å holde planlagt vedlikehold på et minimum og i det minste utenfor rushtiden, med mindre tid er avgjørende);
- hastereparasjoner og (raske) reparasjoner (som kan fullføres når som helst);
- nettverks- eller internettleverandørproblemer: enhver nedetid forårsaket av problemer med tredjepartstjenester og tredjepartsprogramvare, for eksempel strømbrudd, strøm- eller internettbrudd, DNS-problemer eller tjenesteleverandørproblemer (inkludert feil og sammenbrudd på grunn av serveroppetid (AWS));
- force majeure-hendelser: alle uforutsette eller ukontrollerbare hendelser som naturkatastrofer, strømbrudd eller andre omstendigheter som er rimelig utenfor eller utenfor Onrampers direkte innflytelse eller kontroll;
- enhver utilgjengelighet, feil, defekt, mangel, skade, nedetid eller utfall av (eller til) tjenestene til en part forårsaket av den andre parten og/eller en tredjepart som en part ikke er ansvarlig for (inkludert uaktsomhet, handling eller unnlatelse fra noen av disse partene eller personene som disse partene er ansvarlige for), og
- mindre avbrudd: alle korte, periodiske forstyrrelser som ikke i vesentlig grad påvirker den generelle tilgjengeligheten til tjenestene, plattformen eller det underliggende systemet, programvaren eller integrasjonen til en part.
8.1.5 Selskapet skal bruke kommersielt rimelige tiltak for å varsle Kunden på forhånd om planlagt nedetid eller vedlikehold.
8.2 Ansvar
8.2.1 Selskapet er kun ansvarlig overfor Kunden i tilfelle av en tilskrivelig mangel i oppfyllelsen av sine forpliktelser i henhold til disse Vilkårene.
8.2.2 Med mindre annet er angitt, skal Selskapets totale ansvar (enten i kontrakt, for skadevoldende handling eller på annen måte) for alle krav, ansvar, tap og skader i henhold til disse vilkårene (eller på annen måte) ikke overstige det minste av 3 måneders betalte avgifter eller EUR 1000 per hendelse eller serie av relaterte hendelser. Utelukkelsene og begrensningene som refereres til i denne klausulen vil ikke gjelde for skader forårsaket av Selskapets svindel eller forsett.
8.2.3 Ingen av partene har rett til å fremme krav mot den annen Part etter at det er gått 12 måneder etter at søksmålsgrunnen oppsto eller, dersom parten senere ble kjent med eller med rimelighet burde ha kjennskap til søksmålsgrunnen.
8.2.4 Med unntak av det som uttrykkelig kreves av loven, vil ingen av partene under noen omstendigheter være ansvarlige for indirekte, spesielle, straffemessige, eksemplariske, følgeskader eller tilfeldige skader, slik som, men ikke begrenset til, tap av inntekter, fortjeneste, data, forretninger, goodwill, krav eller forventede besparelser, og omdømmeskader uansett forårsaket (selv om det ble informert om muligheten for slike skader). Alle skader er strengt begrenset til direkte skader som faktisk er betalt, påført eller pådratt, underlagt dette punkt 8.2.
8.2.5 Kunden skal ikke fremme eller sette i gang noe krav mot noen individuelle ansatte, ledere eller direktører i Selskapet (inkludert dets tilknyttede konsernselskaper) med hensyn til eller relatert til ytelsen under avtalen (inkludert brudd, uaktsomhet eller unnlatelse).
8.3 Skadeserstatning
8.3.1 Kunden skal holde Selskapet og dets tilknyttede konsernselskaper, og deres respektive offiserer, ansatte og agenter skadesløst mot alle krav, ansvar, tap og skader som oppstår fra eller er forbundet med tredjepartskrav relatert til: (a) Kundens bruk av tjenestene i strid med denne avtalen; eller (b) dataene gitt av Kunden, bortsett fra i den grad kravet skyldes Selskapets svindel, uaktsomhet eller brudd på denne avtalen.
8.4 Selskapets garantier og rettsmidler for åndsverk
8.4.1 Selskapet garanterer at leveringen av tjenestene, etter beste kunnskap, ikke vil krenke noen tredjeparts opphavsrett eller lignende immaterielle rettigheter.
8.4.2 Ved brudd på garantien i klausul 8.4.1, skal Selskapets eneste og eksklusive forpliktelse, og Kundens eneste og eksklusive rettsmiddel, være for Selskapet, for egen regning og mulighet, for å: (a) sikre Kunden retten til å fortsette å bruke tjenestene; (b) erstatte eller modifisere tjenestene for å gjøre dem ikke-krenkende; eller (c) si opp avtalen og gi en pro-rata refusjon av eventuelle forhåndsbetalte, ubrukte avgifter for den krenkende delen av tjenestene.
9. DIVERSE
9.1 Vilkår og merknader for endring
9.1.1 Selskapet kan endre disse vilkårene og betingelsene når som helst med overholdelse av en frist på 15 dager etter kunngjøring av endringen på Plattformen eller ved elektronisk varsling. Endringer av mindre betydning eller som følge av endringer i gjeldende lover/forskrifter kan gjøres når som helst. Dersom Kunden ikke ønsker å akseptere endring eller tillegg, kan Kunden – innen 15 dagers fristen – si opp avtalen med tilbørlig oppsigelsesfrist på inntil 30 dager.
9.1.2 Alle meldinger og kommunikasjoner skal være skriftlige (e-post tilstrekkelig til relevant angitt e-postadresse) og på norsk.
9.2 Ugyldige vilkår
9.2.1 Hvis en bestemmelse i disse vilkårene er, eller når som helst blir, ikke håndhevbar, ulovlig eller blir funnet å være ugyldig, vil dette ikke påvirke gyldigheten av de andre bestemmelsene. Den ugyldige eller opphevede bestemmelsen vil bli erstattet av en gyldig bestemmelse som er så nær som mulig den samme som den gamle bestemmelsen.
9.3 Konfidensialitet
9.3.1 Hver Part forplikter seg til å holde, og sørge for at deres respektive tilknyttede selskaper, ansatte og andre parter som opptrer på vegne av den holder, konfidensiell all informasjon av konfidensiell karakter om en annen Part og dens produkter og tjenester som de får kjennskap til i forbindelse med Avtalen, inkludert men ikke begrenset til informasjon om den andre Partens administrative, økonomiske eller tekniske forhold, samt relaterte operasjonelle og forretningsmessige forhold til partene, inkludert Kundene («Konfidensiell informasjon»).
9.3.2 Taushetsplikten gjelder ikke for:
(en) informasjon som er eller blir offentlig kjent av andre grunner enn en parts brudd på sin forpliktelse til å holde slik informasjon konfidensiell i henhold til avtalen;
(b) informasjon som allerede var i den mottakende partens besittelse, eller(c) informasjon utviklet av en part uavhengig av avtalen.
9.3.3 En part kan avsløre konfidensiell informasjon i den grad dette er foreskrevet av lov eller forskrifter, i henhold til en ordre utstedt av kompetent myndighet eller i den grad det er strengt nødvendig for at en part skal kunne utøve sine rettigheter eller oppfylle sine forpliktelser i henhold til denne avtalen eller for å fremme denne avtalen. Selskapet kan dele informasjon om Kunden og Kundens virksomhet med tredjeparter når det er nødvendig for å levere tjenestene til Kunden.
9.3.4 I tilfelle en part mottar en gyldig utstedt administrativ eller rettslig prosess som ber om konfidensiell informasjon fra den andre parten, skal den gi umiddelbar varsel til den andre parten om slik mottak. Parten som mottar prosessen skal deretter ha rett til å følge en slik prosess eller enhver annen prosess i den utstrekning loven tillater det.
9.3.5 Den konfidensielle informasjonen til den andre parten kan bare brukes til formålet som den konfidensielle informasjonen ble mottatt for, og kun i den grad det er nødvendig for å oppnå dette formålet.
9.3.6 Ved oppsigelse av denne avtalen uansett årsak, skal hver part umiddelbart returnere alle dokumenter og andre gjenstander som inneholder den andre partens konfidensielle informasjon, uavhengig av mediet som den konfidensielle informasjonen er lagret på. All konfidensiell informasjon som lagres elektronisk, skal slettes, og en part skal på den andre parts anmodning skriftlig bekrefte fullstendig sletting.
9.3.7 Partene skal ta de nødvendige forholdsregler for å hindre tredjeparter i å få tilgang til konfidensiell informasjon. I den grad en Part har behov for å gi underleverandører eller andre tredjeparters tilgang til konfidensiell informasjon, skal vedkommende part pålegge den respektive tredjeparten en taushetsplikt, som er minst like streng som konfidensialitetsforpliktelsen som parten er underlagt i henhold til denne avtalen. Dersom en Part er usikker på om den trenger å gi tredjepart tilgang til konfidensiell informasjon, skal Parten først diskutere saken med den andre Parten.
9.4 Oppdrag og underleverandører
9.4.1 Selskapet kan fra tid til annen overdra og overføre alle rettigheter, eiendomsrett og interesse i og til fordringene som oppstår fra Avtalen til dets tilknyttede konsernselskaper, og Kunden aksepterer herved enhver slik overdragelse og overføring.
9.4.2 Selskapet kan sette ut, bruke, engasjere og ansette underleverandører, tilknyttede konsernselskaper eller andre tredjepartsleverandører for bruk i oppfyllelsen av Selskapets forpliktelser eller utførelsen av dets forpliktelser i henhold til avtalen og med det formål å tilby tekniske eller infrastrukturrelaterte tjenester (som hosting, lagring, datasikkerhet, betaling, vedlikehold eller støttetjenester, f. overholde ISO/IEC 27017 (eller lignende) standarder og sertifikater) eller som er angitt i oversikten som fra tid til annen gjøres tilgjengelig av Selskapet på første forespørsel fra Kunden.
9.5 Ingen fraskrivelse
9.5.1 Hvis en part unnlater å håndheve en bestemmelse i avtalen, skal dette ikke anses å være eller tolkes som en fraskrivelse av partens rettigheter i henhold til den aktuelle bestemmelsen, noe som skader partens rett til å iverksette påfølgende tiltak eller påvirke gyldigheten av noen del av avtalen.
9.5 Force majeure
9.5.1 Dersom det skulle oppstå en ekstraordinær situasjon utenfor partenes kontroll, som umuliggjør oppfyllelse av forpliktelsene i henhold til disse vilkårene og betingelsene, og som i henhold til gjeldende lov må klassifiseres som force majeure (hver en «Force Majeure» situasjoner), skal den andre Parten varsles om dette så snart som mulig. Den berørte Parts forpliktelser skal suspenderes så lenge Force Majeure-situasjonen råder. Den annen Parts tilsvarende forpliktelser skal suspenderes i samme periode. Det ovennevnte gjelder ikke for eventuelle betalingsforpliktelser i henhold til punkt 5).
9.5.2 I Force Majeure-situasjoner kan den andre Parten bare si opp Abonnementene med samtykke fra den berørte Part, eller med 15 kalenderdagers varsel dersom Force Majeure-situasjonen varer i mer enn 90 kalenderdager.
10. GJELDELIG LOV OG KOMPETENT DOMSTOL
10.1 Med mindre annet er angitt, skal avtalen utelukkende styres av lovene i jurisdiksjonen der Selskapet er etablert.
10.2 Med mindre annet er angitt, vil alle tvister eller konflikter som oppstår fra vår side eller relatert til avtalen, bli sendt eksklusivt til den kompetente domstolen i jurisdiksjonen der Selskapet er etablert.
10.3 Partene er enige om og erkjenner at til tross for denne klausul 10, skal ingenting i denne avtalen hindre eller begrense Selskapet til å bringe eller sette i gang noen handling eller saksbehandling eller søke midlertidig forføyning eller (spesifikk) ytelse for eller i noen kompetente domstoler hvor Kunden er etablert eller registrert i henhold til lovene i den relevante jurisdiksjonen der slik Kunden er etablert eller deres rett til dette gjeldende formål, eller deres rettigheter er registrert for denne eller andre rettslige gjeldelige lover som de kan ha rett til.
11. PRODUKT- OG TJENESTESPESIFIKKE VILKÅR
11.1 EasyPractice produkt og service
11.1.1 Kommersielle vilkår
Kunden skal betale Selskapet en abonnementsavgift som vises til Kunden ved kjøp. Kundens betaling skal gjøres med kredittkort gjennom Selskapets betalingsgateway. Dersom Kunden har valgt et månedlig abonnement, vil Kunden bli belastet automatisk forskuddsvis på månedsbasis. Dersom Kunden har valgt et årsabonnement, vil Kunden bli belastet automatisk forskuddsvis på årsbasis. Ekstra avgifter kan påløpe.
11.2 Diarium produkt og service
11.2.1 Diariumtjeneste
Diariumtjenesten refererer til utleie av rett til å bruke en applikasjon, plassert på Selskapets server, til Kunden via et datanettverk for Kundens eget interne bruk knyttet til dennes forretningsdrift i Avtalens varighet.
Selskapet er ikke ansvarlig for forsinkelser i levering og tilgjengeliggjøring av Diarium-tjenesten som er forårsaket av eller kan tilskrives Kunden eller en tredjepart som Selskapet ikke er ansvarlig for.
11.2.2 Fakturering
Fakturering skal starte fra mottak av den aktuelle Diarium-tjenesten.
Vedlikeholdsgebyrer faktureres normalt 3 måneder på forhånd i januar, april, juli og oktober, med mindre annet er avtalt. De første vedlikeholdsgebyrene faktureres i forbindelse med levering av systemet.
Kunden er forpliktet til å betale gebyrene basert på Avtalen fra det tidspunkt Tjenesten er tilgjengelig for Kunden.
11.2.3 Forpliktelser Selskapet
Selskapet er ansvarlig for alle oppgaver knyttet til implementering og administrasjon av Diarium-tjenesten, som for eksempel dataopplasting, systemovervåking, brukerstøtte, sikkerhetskopier og gjenoppretting av kopier om nødvendig, endringsadministrasjon, programvare- og maskinvareoppdateringer og opplæring.
Selskapet skal sørge for sikkerhetskopiering av Kundens data lagret i systemet på en slik måte at dataene som er lagret i systemet alltid kan gjenopprettes til en situasjon minst 24 timer før. I tillegg lagres daglige sikkerhetskopier separat fra Diarium-tjenestens aktive datalagring.
I tilfelle av en defekt i tjenesten, skal Selskapet bruke kommersielt rimelige tiltak for å korrigere mangelen eller fornye den mangelfulle ytelsen uten å pådra seg noen kostnader for Kunden. Selskapet har rett til å nekte retting dersom retting ikke kan skje uten urimelige kostnader eller urimelig ulempe. Det foreligger en «mangel» ved Tjenesten dersom den avviker vesentlig fra tjenestebeskrivelsen og avviket påvirker bruken av Tjenesten og mangelen ikke skyldes en ulykke, misbruk eller endringer i strid med Avtalen.
11.2.4 Kundens rettigheter
Kunden har rett til å lagre, skrive ut, vise eller gi sine brukere tilgang til innholdet i Tjenesten kun i forbindelse med bruk av Diarium-tjenesten.
11.2.5 Tredjeparts data
Når det gjelder sluttbruker- eller tredjepartsdata som er lagret, behandlet eller på annen måte gjort tilgjengelig på eller gjennom plattformen eller gjennom tjenesten, ratifiserer og garanterer Kunden at: (i) Kunden har lov til å dele den med og gjøre den tilgjengelig for Selskapet, (ii) Kunden eier (eller har tillatelse til å bruke) eventuelle immaterielle rettigheter som den inneholder, (iii) har rett til å lagre den på plattformen og brukeren i prosessen. fremme av og i samsvar med avtalen, og (iv) den krenker ikke personvernrettighetene til andre personer eller noen tredjeparts immaterielle rettigheter. Kunden aksepterer det fulle ansvar for eventuelle juridiske krav mot Selskapet knyttet til det og skal holde Kunden i sin helhet skadesløs for slike krav.
11.3 Physica og Psykbase Produkt og Tjeneste
11.3.1 Fakturering og betaling
Fakturering skal skje på månedlig eller årlig basis (som avtalt). Betalinger skal forfalle og betales fra fakturadatoen og betales i samsvar med vilkårene i fakturaen (men i alle fall innen 14 virkedager).